אין זה משנה מה מדברת אליכם יותר – יגואר, למבורגיני, אודי או ב.מ.וו – מכונית יוקרה משמעותה לא רק בעלת מחיר רכישה גבוה (מאות אלפי שקלים ויותר), אלא תחזוקה של רכב יוקרה אף היא יקרה – מה שרבים שוכחים לקחת בחשבון לפני שהם משקיעים סכום אגדי מהונם היקר על מכונית כזו.
ראשית כל, ביטוח מקיף הוא רכיב שעלותו השנתית מרקיעה שחקים – סכום גבוה ביותר ביחס למכוניות משפחתיות שאינן מכוניות יוקרה. מטבע הדברים, הסכום נובע משוויה הגבוה של המכונית ומעלויות גבוהות של חלקים, במידה שדורשים תיקון.
בנוסף, יש גם את עלות התחזוקה השוטפת, הווה אומר – תיקונים וטיפולים, למשל (מבלי להזכיר דלק). טיפולים הם יקרים כיוון שמדובר לרוב במנועים גדולים עם צילינדרים לרוב וגם מפני שחלקי חילוף של רכבים אלה אף הם יקרים יחסית.
מלבד זאת, רבים מרוכשי רכבי יוקרה מטפלים בהם במוסכים מתמחים או מורשים ולא ב”מוסכי רחוב”, מה שנקרא.
לגודמא שיפוץ גיר לרכב יוקרה או מנוע גדול יגיע בד”כ לסכום בעל 5 ספרות. ומה לגבי דלק? די ברור שמכונית עם מנוע גדול תמיד תצרוך משמעותית יותר דלק מאשר מכונית עם מנוע 1,600 סמ”ק.
תחזוקה של רכב יוקרה ישן
תחזוקה של רכב יוקרה ישן תהיה יקרה יותר – בעיקר עקב פער בין מחיר חלקים חדשים ביחס לשווי הכללי של הרכב. כדאי לקחת בחשבון שהרכישה עצמה היא דווקא ההוצאה הקטנה יותר בסיפור. על אף שקיים פיתוי ברכישת רכב יוקרה ב”זול”, מדובר בהרפתקה. כדי לחסוך בסכומים הגבוהים לטיפולים, כדאי ללמוד לעשות את הטיפולים באופן עצמאי, אחרת המון כסף ילך על מוסכים.
פינוקים, אבזור, בטיחות ונוחות
מי שמעריך ברכב אלמנטים של ביצועים, נוחות, בטיחות ופינוק נראה שמכונית יוקרה עשויה להתאים לו. ביצועים ובטיחות הם רכיבים ה”מוטמעים” ברכב היוקרה מעצם היותו כזה – הסטנדרט הגבוה שמציבות חברות הרכב עבור רכבי היוקרה שלהן. לפינוקים אין סוף: מושבים מחוממים, מערכת סאונד עילאית ועוד.
אם אתם מחפשים לרכוש מכונית יוקרה, אל תסתפקו רק בשם החברה; בררו באיזה דגם מדובר, את המפרט הטכני, את דרגת הבטיחות וגם את דרגת הגימור והאבזור; תתעניינו בוודאי לדעת שישנם פערי מחיר משמעותיים בין דרגה אחת לדרגה הבאה אחריה.