שיפוץ גיר רובוטי מקצועי
הגיר הרובוטי עושה בעיות? אנו בגירטרוניק מספקים שירות מקיף לגירים רובוטיים עבור רכבי יוקרה ועבור כל סוגי הרכב: ספורט, שטח, 4X4 ועוד. השירות כולל דיאגנוסטיקה ממוחשבת במכשור מתקדם לאיתור תקלה מדויק ומתן טיפול יעיל, תיקון והחלפה יסודית של הגיר ע”י צוות מיומן, תוך מתן יחס אישי וחם לכל לקוח.
כל זאת לצד מחירים אטרקטיביים כולל פריסת תשלומים נוחה ואחריות מקיפה לחצי שנה והבדיקה הממוחשבת? – עלינו, ללא כל התחייבות!
מידע כללי אודות הגיר הרובוטי
שיפוץ גיר רובוטי, בשונה מגיר אוטומטי יצא לשוק בגרסאותיו ראשונות בשנות 2000-2005 בשיווק מאסיבי, גירים אלו הם בעלי מכניקה מעט שונה מגירים אוטומטיים רגילים שעובדים עם רצועה (פולי), ולכן הן משחזרים ביתר דיוק את פעולת הגיר הידני מה שאפשר להוסיף את ההילוך חמישי שהיה מקובל ברכבים ידניים.
הבעיה בשחזור מדויק של פעולת הגיר הידני היא שרגע ההפרדה של המנוע מהגיר – מרגישה לרוב הנוסעים כמו “בלימה פתאומית” ולאחר מכן המשך נסיעה בהילוך מהיר יותר.
תחושה לא נעימה זו השתפרה לאורך השנים כאשר יצאו פיתוחים חדשים יותר למערכת זו או יצורים חדשים עם טכנולוגיות אחרות, אם זאת מדובר בפתרון יעיל הן בביצועי המנוע והן בצריכת הדלק.
ובכן הגירים הרובוטיים הם הגירסה “הקרובה” ביותר לגירים החדשים של קבוצת פולקסוואגן – גיר DSG או לגיר של חברת פורשה -ה-PDK הידוע, גירים אלו כוללים שני מצמדים ומחשב – מה שהופך את הנסיעה לחלקה וחסכונית הרבה יותר.
גיר רובוטי חד מצמדי תמיד היה וכנראה תמיד יהיה ככזה שרוב האנשים לא יסבלו מהסיבה שתוארה לעיל, אם זאת חובבי חיסכון בעלי תקציב מועט ירכשו רכבים שונים הכוללים גיר זה אשר יוזיל את עלויות הרכב וצריכת הדלק ויגביר את הביצועים שלו או אלו בעלי הון שירכשו מכוניות בעלי גיר זה בגרסאות מתקדמות או רכבים בעלי טכנולוגיה אחרת – משופרת.
שיפוץ גיר רובוטי – היבטים חשובים
שיפוץ גיר רובוטי דרש למידה של תחום חדש ושונה ממה שהכירו בגיר אוטומטי עד אותה עת, אם זאת היו הרבה קשרים לגירים הידניים הרגילים.
גירים אלו לא נחשבים למסובכים יותר מדי אם זאת הם “יצור” שונה וזר ממה שהמוסכים הכירו עד אותה עת.
דוגמאות לרכבים עם גירים רובוטיים שאנו מעניקים להם שירות שיפוץ והחלפה:
אלפא רומיאו, אופל אדם, אופל קורסה, טויוטה אייגו, פורד גלקסי, הונדה ג’אז, הונדה סיוויק, פיאט פונטו גרנדה, פולקסווגן גולף, דאצ’יה דאסטר, פיאט דובלו, יונדאי ולוסטר, יונדאי i10, יונדאי i20, טויוטה יאריס, סיאט לאון, סקודה אוקטביה, סוזוקי סלריו, סיטרואן ברלינגו, סיאט איביזה, קיה פיקנטו, קיה סיד, טויוטה קורולה, רנו פלואנס, רנו קליאו, שברולט ספארק, פיאט 500 ועוד..
שאלות נפוצות
קושי בהעברת הילוך, ריח שרוף, מכה בעת שילוב ההילוך, רכב רועד בעת תחילת הנסיעה, רעשים חריגים.
תקלות נפוצות בגיר הרובוטי הן בעיות הקשורות לשחיקת גלגלי שיניים ובעיות במצמד האוטומטי (לרוב עקב שחיקה / נהיגה לא נכונה), מפעיל מצמד תקול, נזילת שמן גיר, חדירה של מים לגיר, סדקים, חיישן גיר תקול ובעיות מכאניות וחשמליות נוספות.
על מנת לבדוק אם מדובר בבעיה נקודתית או בבעיה משמעותית בגיר אשר מחייבת את ההחלפה שלו (או שהופכת את התיקון ללא משתלם) יש לבצע בדיקה במכון גירים בעל ציוד ממוחשב לשם ביצוע דיאגנוסטיקה לאיתור התקלה באופן מדויק. לעיתים תיקון רכיב מסוים בגיר זה יפתור את התקלה (למשל: החלפת מצמד, מפעיל מצמד, חיישן גיר ועוד) ולא נצטרך להחליף את תיבת ההילוכים כולה. אל תתפשרו על ביצוע אבחון מדויק במכון גירים מקצועי.
עלות הגיר משתנה בהתאם ליצרן והדגם של הרכב, עלות השיפוץ יכולה להשתנות בהתאם לסוג השיפוץ והחלק שהוחלף.