למה גיר אוטומטי מחליק, הסיבות והפתרון לכך.
גיר אוטומטי עשוי להחליק במצב של לחץ שמן נמוך מדי או בלאי דסקיות גבוה, כך שהן אינן נצמדות באופן הדוק וכך מחליקות. במצב כזה בו הבלאי המכאני גורם לשיבוש בתפקוד, עולה צורך לשפץ את הגיר או הקלאצ’ים.
החלקת גיר אוטומטי אינה בעיה נפוצה במיוחד ובעיקר לא ברכב בעל גיר אוטומטי אשר אינו נשלט לחלוטין על-ידי הנהג. עם זאת, הבעיה עשויה להתרחש לעתים כאשר ההילוך נע החוצה ופנימה מבלי להשתלב בהילוך. במקרה של החלקת גיר יש לבדוק את מצב שמן הגיר כאשר הרכב מונע ובהילוך ניטראלי. במקרים רבים תיפתר הבעיה עם הוספת שמן גיר. במקרה שהבעיה לא נפתרה, יש לקחת את הרכב למוסך שירות.
גיר אוטומטי מחליק: למה זה קורה?
גיר אוטומטי מחליק עשוי להצביע על בלאי מכאני בתיבה. תקלה נוספת שעלולה להוביל להחלקה בגיר היא כמות בלתי מספקת של שמן גיר (ראה סעיף 5 במאמר הנ”ל). תיבת הילוכים אוטומטית זו מערכת סגורה שאינה צורת שמן לתפקוד שוטף; על כן ירידה במפלס השמן נגרמת לרוב עקב נזילת שמן גיר. במקרה נזילת שמן, יש להגיע מיידית למוסך במטרה לבדוק את הנזילה ולתקנה.
מלבד מחסור בשמן, לגיר מחליק עשויות להיות סיבות נוספות, כדוגמת: משאבה שחוקה, צינור פילטר חסום שמונע יצירת לחץ נדרש לפעילות תקינה של הגיר, תקלות בפיקוד החשמלי ובעיות אחרות המצריכות בדיקה מעמיקה יותר של הגיר והמנגנון שלו.
גיר אוטומטי מחליק: אבחון וטיפול
בכדי לאבחן את התקלה בגיר האוטומטי ברכב, יש לפנות למכון גירים מוסמך שיבדוק את הגיר באופן מקצועי ומקיף. על הבדיקה לכלול בין השאר את אבחון הגיר על-ידי מערכת דיאגנוסטית מתקדמת, בדיקת שמן גיר, ניצוע נסיעת מבחן ובדיקות נוספות. לאחר האבחון יוחלט האם קיים צורך להוסיף שמן, לתקן נזילת שמן, לתקן חלקים מסוימים במנגנון התיבה או אולי דווקא להחליף או לשפץ את הגיר.
וודאו כי אתם מפקידים את רכבכם במכון גירים מוסמך עם ניסיון וידע מקיף באבחון, שיפוץ ותיקון גירים אוטומטיים ומחזיק באישורים והתעודות הרלוונטיים. כמו כן, וודאו שאתם מקבלים תקופת אחריות לאחר הטיפול.