שיפוץ גיר לרכב זהו תהליך הדורש עבודה אינטנסיבית במיוחד שיפוץ גירים למנועים גדולים. במוסך עובדים על פירוק הגיר באמצעים מכאניים מתאימים על מנת לאתר בעיות ולהחליף חלקים הגורמים לתפקוד לקוי של המנוע. במשך התהליך, מאותרים החלקים הסוררים ומוחלפים – זאת במקום להתקין גיר חדש.
במבט כללי, יש שלושה היבטים שונים שצריך לבדוק טרם מתחילים בשיפוץ הגיר. תחילה יש לבדוק את האפשרות להחלפת נוזל הילוכים; כמות קטנה של נוזל, או נוזל מלוכלך, עשויים לגרום לבעיות ברכב, כולל הגדלת צריכת הדלק שלו. ישנם מבקרים בהם הרכב לא יוכל להעביר הילוך ויישאר על ניוטרל. התיקון אינה יקר.
היבט שני: בדיקה של מערכת המחשוב של הרכב השולטת בהחלפה אוטומטית של ההילוכים (אוטומציה). הילוכים עשויים להחליף אם המחשב אינו קורא את הסל”ד כהלכה. ניתן להחליף חיישנים בפשטות וללא פירוק הגיר. גם תיקון זה זול יחסית ועשוי לפתור את הבעיה.
לאחר בדיקות אבחון שונות הכוללות טסט ובדיקה מקיפה לרכב, יסיר הטכנאי את תמסורת הרכב על מנת לפרקה. הוא יבדוק, ינקה ויחליף כל חלק במידת הצורך (קל וחומר כאשר מדובר בחלק מיושן). ישנם חלקים כמו חותמות אטמים שבכל מקרה יוחלפו. גם מערכת החשמל נבדקת ותיקונים נדרשים מבוצעים. לאחר נסיעת מבחן נוספת שמטרתה לוודא שהכל עובד כהלכה, מוחזר הרכב לבעליו.
שיפוץ גירים למנועים גדולים – האם ישנו הבדל?
עבודת שיפוץ גיר היא אותה עבודה כעיקרון, הן עבור מנועים סטנדרטיים והן עבור מנועים גדולים יותר. מובן ששיפוץ גיר למנוע גדול חייב להיעשות בהקפדה יתרה, זאת עקב המורכבות הגדולה יותר וריבוי החלקים של מנוע גדול.
אז למי לתת את עבודת השיפוץ?
עקב מורכבותו של הגיר, ראוי לבחור מכונאי שידע להתמודד באומץ ובתבונה עם אתגרי התיקון שלו, והוא זה שיכול לאפשר תיקון התקף לטווח ארוך. כמו בכל עניין תחזוקת רכב, כדאי לקבל הצעת מחיר מסודרת ממרכז שירות מוסמך של החברה או ממוסך מומחה לטיפול בבעיות גיר מורכבות למנועים גדולים – לפני הנחות. על ההחלטה להתבסס על ערך ועל איכות. טוב יהיה לעשות מחקר אינטרנטי בסיסי ואולי גם באמצעות הטלפון. חשוב להתעסק עם מוסך טוב ובעל מוניטין. לא כדאי לבחור דווקא בשירות הזול, שעשוי להתגלות כלא מקצועי במיוחד.