אנו בגירטרוניק מומחים באיתור בעיות בגיר בכלל ובמוח גיר בפרט עבור רכבי יוקרה וכל סוגי הרכבים. נתקלנו לא פעם במקרים של לקוחות שקיבלו המלצה להחליף יחידת גיר מלאה כאשר ניתן היה להחליף רכיב ספציפי בגיר ולחסוך משמעותית בעלויות. צוות המומחים שלנו ידאג לבצע דיאגנוסטיקה מקיפה המספקת מידע אודות מקור הבעיה כך שהטיפול יהיה יעיל ומהיר יותר ובסופו של דבר עשוי לחסוך לכם כסף רב.
לייעוץ והזמנת שירות צור עמנו קשר כעת ותקבל הצעת מחיר אטרקטיבית באופן מיידי!
המורכבות של תיבת ההילוכים
תיבת הילוכים אוטומטית, בעיקר ברכבים חדשים, הינה כלי מורכב בו עלולות להיווצר תקלות שונות במשך הזמן אם זה כתוצאה משחיקה, אי טיפול בזמן או טיפול לא נכון. התקלות מתחלקות לתקלות מכאניות פנימיות, בעיות אלקטרוניות ביחידת הבקרה (מחשב גיר) ובחיישנים וכן בבית השסתומים -מוח הגיר.
מה זה מוח גיר?
טעות נפוצה היא לחשוב כי מוח גיר ומחשב גיר הם אותו רכיב, אך חשוב לדעת כי מדובר ברכיבים שונים לגמרי. מחשב הגיר הוא יחידת הבקרה של הגיר, כאשר מוח הגיר הוא למעשה מוח הידראולי (ומכונה גם בשם בית שסתומים) אשר אחראי לויסות הידראולי, באמצעות הזרמת הנוזל ההידראולי דרך מעברים ותעלות רבות (כפי שניתן לראות בסרטון) אל שסתומים שונים בהתאם למצב הנסיעה ובכך מאפשר את תפקודו החלק של הגיר בעת מעבר בין ההילוכים ושינוי מהירות הנסיעה. כמו כן, מוח הגיר ברכבים החדשים והמתקדמים היום כוללים חיישנים אשר מנטרים את המהירות ופעולות שונות של הגיר ומעבירים את המידע ליחידת הבקרה של המנוע.
תקלות שיכולות להצביע על בעיה במוח הגיר
- החלקת בעת מעבר הילוכים – אם הגיר מחליק בעת החלפה בין ההילוכים על בסיס קבוע ישנה סבירות די גבוהה כי מדובר בבעיה במוח הגיר.
- קושי בהחלפת הילוכים – במידה ואתם חשים קושי להעביר הילוכים ייתכן כי הבעיה קשורה לכך באי מעבר תקין של הנוזל ההידראולי אל גוף מוח הגיר מה שמוביל לבעיות ובירידה ברמת הביצועים של הגיר.
- השהיה – במידה וישנה השהיה בעת מעבר למצב נסיעה (D) או נסיעה לאחור (R), זו יכולה להיות השהיה של מספר שניות או אף דקות – ייתכן כי הבעיה קשורה למוח הגיר.