מה זה גיר DSG?
גיר DSG המכונה גם גיר כפול מצמדים, פרי פיתוחה של חברת פולקסוואגן, נחשב לגיר יעיל וחסכוני (יותר מאשר גיר ידני), בעל ביצועים גבוהים ובעל תחושת העברת הילוכים חלקה ומהירה – תודות לשני המצמדים. טכנולוגיה זו בעולם הגירים (שיצאה לראשונה סביב 2008) היא המבוקשת ביותר מהסיבה שחוגגת על כל החתונות בעת ובעונה אחת מלבד שיפוץ גיר DSG שהינו נפוץ מאוד (בעיקר למודים הראשונים עם סוג גיר זה).
מכוניות הקבוצה (פולקסוואגן, אאודי, סקודה וסיאט) הפכו במרוצת השנים האחרונות להיות מבוקשות מאוד בקרב כולם כולל חובבי רכב ונהגי מוניות. גיר זה כולל בתוכו מחשב היודע באמצעות חיישנים שונים ונתונים ממחשב הרכב לנתח את מצב הנסיעה ואת מצב הגיר ובהתאם לכך לבצע שינויים בתמסורת בעוד הוא מנהל שני מצמדים (קלאצ’ים) שמטרתם לייצר העברת ההילוכים חלקה ועדיין לשמור על המומנט והכוח כמו בגיר ידני.
הסיבה שגיר זה חסכוני מגיר ידני היא מכיוון שניהול העברת ההילוכים נעשה ע”י אלגוריתם מחשב ולא ע”י בן אנוש ומתוזמנת בצורה מושלמת ומהירה.
החיסרון הגדול של גיר אוטומטי כפול מצמדים הוא עלותו היקרה, וזאת עקב עלות מצמד נוסף ומחשב מתקדם כתוספת על השקעה בטכנולוגיה פורצת דרך. ולכן גירים אלו מותקנים לרוב במכוניות בעלות תג מחיר גבוה יותר מרכבים משפחתיים בעלי גיר אוטומט. אם זאת ניתן לראות בשנים האחרונות שהקבוצה הכניסה את הטכנולוגיה גם למכוניות היותר עממיות שלהן, אלו בעלות תג מחיר נמוך כגון: סיאט איביזה 1.2 סמ”ק.
שיפוץ גיר DSG כפול מצמדים
הטיפול בגיר DSG הוא הרבה יותר מורכב מאשר טיפול בגיר אוטומטי רגיל, הסיבות העיקריות לכך הן מוח גיר משולב מחשב, שני מצמדים במקום אחד, בנוסף לכך הגיר כולל מיכלול רכב יותר של גלגלי שינויים כי לרוב מגיע עם 6 /7 הילוכים כאשר גיר אוטומטי רגיל מגיע עם 4 / 5 הילוכים.
גירטרוניק משפצים גיר DSG מזה 8 שנים, מיד לאחר שהקבוצה החלה לשווק רכבים בעלי גיר זה בגרסה הראשונה שלו, נרכשו מספר מכונות מתקדמות לשיפוץ גירים אלו ואנשי הצוות שלנו עברו הדרכות רבות, עד היום עוברים הדרכות כאשר יש עדכונים וחידושים בגרסאות.
חשוב לציין שגירים אלו אשר שווקו בין שנים 2008 – 2011 הוזמנו לעבור עדכון גרסה תחת אחריות החברה. אלו נקראים גם “רכבי הנסיון” ויש כאלו שאומרים שמדובר בגירסת בטה של גירים אלו ומראש ידעו שיהיו איתם בעיות רבות עד שהטכנולוגיה תשתכלל ותהפוך יציבה.
כך חסכנו אלפי שקלים עבור לקוחותינו
חיסרון גדול נוסף כאשר מסתמנות בעיות בגיר DSG הוא שרוב המוסכים בישראל לא יודעים לבחון גיר זה בצורה מקצועית או שאינם מחזיקים את המכשור המתאים. שמענו על לא מעט מקרים בהם המליצו להחליף את היחידה כולה בעוד התיקון אצלנו היה נקודתי בחלקי הגיר השונים, מה שהוביל לקוחות אלו לחסוך אלפי שקלים. דוגמאות מהחודשים האחרונים:
- אפריל 2018 נכנס אלינו אאודי A3 ספורט במוסך המרכזי הציעו לו להחליף גיר תמורת 17,000 ₪. אנחנו נתנו לו מענה בתוך היחידה שחסך לו 6,500 ₪ והתיקון עמד על 10,500 ₪.
- פברואר 2018 החלפת יחידה בפולקסוואגן גולף 1.4 , מוסך מרכזי 7000 ₪ , אצלנו הלקוח שילם 2800 ₪ .
- יוני 2018 החלפת יחידה ברכב לקסוס IS250 – גיר אוטומטי – טיפטרוניק מתקדם בעל 6 יחסי העברה, מוסך מרכזי 8900 ₪ , אצלנו הלקוח שילם 6600 ₪.
שאלות נפוצות
נורת DSG מהבהבת לרוב תעיד על בעיה כלשהי ברכיב המכטרוניקס הכולל את מוח ומחשב הגיר. יש לגשת למוסך לביצוע דיאגנוסטיקה.
תקלות נפוצות בגיר DSG מתאפיינות רעידות במעבר בין הילוכים, בעיות במכטרוניקס (המשלב את מוח הגיר ומחשב הגיר), בעיות במצמדים האוטומטיים הכפולים, בעיה בבורר הגיר ועוד.
הטיפולים לגיר מתקדם זה הם לא זולים, העלות משתנה בהתאם לסוג החלק הזקוק לשיפוץ כאשר החלפת מצמדים לדוגמא יכולה לנוע בין 5,000 ל-10,000 כאשר החלפת הגיר עצמו יכולה לחצות ה-15,000. בגירטרוניק אנו מספקים שירותי שיפוץ גיר DSG במחיר משתלם במיוחד, כולל אחריות לחצי שנה.
בגירטרוניק אנו מעניקים חצי שנה אחריות על שיפוץ גיר לכל סוגי הרכב