מדובר בגיר אוטומטי המסוגל לפעול בכל יחס העברה שבין שני יחסי העברה (גבוה ונמוך) שהוגדרו מראש. בגיר רציף אין גלגלי שיניים והוא מורכב משני זוגות חרוטים וביניהם רצועת הנעה מתוחה. ההילוכים נקבעים למעשה על-ידי מיקום הרצועה על החרוטים ותוך התאמה לדרישת הכוח מהנהג. התיבה מאפשרת אינסוף יחסי העברה וביצועים טובים, כמו שניתן להבין מההסבר שיפוץ גיר רציף מצריך הכרה והבנה מלאה של כל חלקי הגיר והמכלול ע"מ להגיע לתוצאה מושלמת.
מבנה פנימי של גיר רציף
זוהי תמסורת חדשנית המיושמת על-ידי יצרני רכב שונים המעוניינים לייעל את פעולת תיבת ההילוכים. יחסי ההעברה בגיר הרציף מבוצעים בסיוע רצועת הגומי המחליקה על שתי הגלגיליות (חרוטים) באופן המאפשר שמירה על תפקוד רציף של המנוע תוך הוזלת עלויות. היא מאפשרת העברת כוח מנוע אל הכביש באופן יעיל וחסכוני (וכך גם ידידותית יותר לסביבה).
גיר רציף, גיר אוטומטי, גיר רובוטי: הבדלים
רכב בעל תיבת הילוכים אוטומטית רגילה אינו כולל לחצן להורדת הילוך עבור עקיפות או האצות, אולם עם גיר רציף מדובר בפעולה פשוטה. ברכב עם גיר רציף המהלכים מוחלפים בקלות ובעדינות ביחס לגיר רובוטי, המבצע זאת בחדות תוך קפיצה ורעידה קלה של הרכב ויושביו.
אם כך ניתן לומר שתיבת הילוכים רציפה מסוגלת לפעול בכל יחס העברה שבין שני יחסי העברה. במקום גלגלי שיניים, כולל הגיר הרציף שני חרוטים הפונים זה לכיוונו של זה, כאשר ביניהם מתוחה רצועת ההנעה שכיום עשויה ברזל ועל-פי מיקומה ודרישות הנהג נקבעת עוצמת ההילוכים – שיטה המיושמת היום בכלי רכב רבים.
שיפוץ גיר רציף בגירטרוניק
תהליך שיפוץ גיר רציף הוא שונה משיפוץ גירים אוטומטיים ומבוצע אצלנו על בסיס יומי מכיוון שישנן מכוניות יוקרה שאימצו גיר זה דוגמת אודי לפני כניסת כיר DSG ואחרות. מהנתונים שלנו במרבית המקרים שנהגים הגיעו אלינו עם בעיה בגיר רציף (קירטוע / גיר לא נכנס לרוורס / רכב לא מפתח תאוצה ועוד) הייתה זו בעיה פנימית שניתנת לתיקון ע"י שיפוץ והחלפת חלקי גיר פנימיים ביחידה ולא היה צורך להחליף את היחידה כולה.
מוסכים רבים נוטים להמליץ להחליף את כל היחידה וזאת כי אינם יודעים להתעסק ברכיבי הגיר הפנימיים, מה שמצריך הכרות טובה עם סוגי הגיר השונים ומקצועיות רבה, שלבסוף מגולגל אל הלקוח, לדוגמא: במקום לשפץ מוח גיר לרכב אודי A4 בעלות של 2400 ש"ח החלפת יחידה תעלה מעל ל5000 ש"ח כולל התקנה.