שיפוץ גיר אוטומטי זוהי המומחיות של גירטרוניק – מכון גירים מוביל המעניק שירות לכל סוגי הרכב: יוקרה, ספורט, שטח ורכבים בעלי גירים אוטומטיים ותיבות הילוכים נוספות: גיר רציף (CVT), DSG רטוב / יבש (7,6), תיבות רובוטית ועוד. שיפוץ מכני מקיף, הכולל טורק, מוח גיר, החלפת שמנים ופילטרים איכותיים, לימוד גיר ועדכון תוכנה.
אנו מבצעים בדיקה ממוחשבת ללא עלות לאיתור תקלות מדויק ומתן טיפול יעיל ויסודי ע”י הצוות המיומן של המכון. השירות מגיע עם אחריות מקיפה לחצי שנה ובעלות משתלמת במיוחד שעשויה לחסוך לכם כסף רב בהוצאות על תיקון גיר הרכב שלכם.
מומחים בשיפוץ גירים אוטומטיים
גירטרוניק חרט על דגלו מקצוענות וקפדנות כשמדובר על שיפוץ גיר אוטומטי, המומחיות הזאת באה יותר לידי ביטוי בעיקר כאשר צריך שיפוץ גיר אוטומטי לרכבי יוקרה – שנים רבות של עשייה סביב גירים אוטומטיים, ואלפי גירים שעברו בסדנת השיפוץ שלנו.
יתרה מכך ב-8 השנים האחרונות המכון מתמקצע בעולמות ה”גיר החדש”, גירים כפולי מצמדים, גירים רובוטיים וגירים רציפים שצצו כבר לפני יותר מעשור.
לכל גיר יש את הייחודיות שלו כאשר אנו מדברים על גירים בעלי מחשב מכטרוניק, גירים המכונים גם Direct-shift gearbox (DSG) או בעברית תיבת הילוכים ישירה, ישנם הבדלים רבים בין אחד לשני, הקבוצה הראשונה שהכניסה את הטכנולוגיה “גיר כפול מצמדים” הינה קבוצת פולקסוואגן, אם זאת חברות רכב נוספות פתחו טכנולוגיות מקבילות דומות ואף זהות.
מה זה גיר אוטומטי?
גיר אוטומטי במקור מקל על הנהג בכך שחוסך את תהליך העברת ההילוכים, תהליך הכולל לחיצה על דוושת המצמד, העברת ההילוך, והסרת המצמד בקצב קבוע ואיטי מהדוושה.
שיפוץ גיר אוטומטי
תיבה זו נחשבת היום ל”אוטומטית טיפשה” וזאת כי לא נחשבת למורכבת במיוחד, כל מוסך שהיה מטפל טרם בגירים ידניים מיד למד את ההבדלים ואיך עובדת המערכת ברמה הטכנית וידע לשפץ גיר אוטומט בצורה כמעט מושלמת, מדובר במערכת מכנית בלבד המחליפה את פעולות הנהג.
שיטה זו כוללת חסרונות רבים, הבולטים מבניהם הם איבוד כוח מנוע, וצריכת דלק מוגברת (ביחס לגיר ידני שהיה מוכר עד יציאתה לשוק), לכן חובבי רכב רבים נשארו בעלים של רכבים בעל תיבות הילוכים ידניות. בישראל ובארה”ב, בשונה מאירופה ומדינות מתפתחות תיבת ההילוכים האוטומטית תפסה תאוצה לאורך השנים והפכה לפופולרית מאוד וזאת בקרב מי שנוחותו האישית גוברת על חיסכון בעלויות או מניעים ירוקים של זיהום הסביבה.
הדור הבא של טכנולוגיה ברכב
בשנת 2000 וקצת לפני, חברות רכב אירופיות רבות, וחברות יפניות שהבינו את הצורך הבין-לאומי למכונית יעילה וחסכונית תוך שיפור ביצועי הנהיגה ל”כביש חוצה מדינה” עובדות על מגוון טכנולוגיות להפוך את הרכב לירוק וחסכוני כדי למשוך לקוחות חדשים, להמציא עצמם מחדש ולתפוס נתח שוק גדול על פני מתחרות שאנניות ושמרניות יותר. הדבר בא לידי ביטוי בשלושה מישורים מרכזיים:
- שיפור ביצועי מנוע ויעילותו.
- פיתוח מכוניות הייבריד ושילוב / מעבר למנועים חשמליים.
- שיפור יכולות וביצועי הגיר תוך שמירה על נוחות הגיר האוטומטי.
הדור הבא באוטומט
מאז, החלו לצאת לשוק מגוון “יצורים” בניהם, גיר רובוטי, גיר רציף, וגיר כפול מצמדים, טכנולוגיות גיר בעלות מטרה משותפת להפוך את הגיר האוטומטי ליעיל יותר – בעל ביצועים גבוהים יותר וחסכוני יותר.